Pozostaw nam swoje dane. Skontaktujemy się z Tobą
Proszę o telefon w godzinach:
Wyślij
Aktualności
18 maj

Dobra kancelaria odszkodowawcza – jak ją rozpoznać?

Dobra kancelaria odszkodowawcza – jak ją rozpoznać?

Brak regulacji prawnych dla kancelarii odszkodowawczych powoduje, że na rynku powstaje wiele małych firm, które nie zawsze działają zgodnie z zasadami etyki. Firma odszkodowawcza ma bardzo wąską specjalizację w działaniu. Kancelarie odszkodowawcze z założenia mają pomagać i oszczędzić ludziom trudu zapoznawania się ze skomplikowanym gąszczem przepisów. Jak zatem wybrać dobrą kancelarię? Jakie powinna posiadać cechy kancelaria, która pomoże i będzie działała w jak najlepszym interesie klienta?

Dobra kancelaria odszkodowania - jak ją rozpoznać?

Dowody skuteczności - wielu poszkodowanych rezygnuje z usług kancelarii i firm odszkodowawczych w obawie przed oszustwem. Kancelarie odszkodowawcze przede wszystkim powinny działać zawsze w interesie klienta i muszą mieć na to dowody. Jeśli firma odszkodowawcza ma się czym pochwalić, poprowadziła w sposób satysfakcjonujący sporo spraw – jest to pierwszy sygnał, aby kancelarii dać kredyt zaufania.

Prowizja – nikt nie powiedział, że im taniej tym lepiej. Lepiej zgodzić się na nieco wyższą prowizję, ale mieć pewność, że mamy do czynienia z profesjonalistami. Dobra kancelaria pobiera opłaty dopiero po zakończonej sprawie. Prowizja powinna być zawsze ustalona przed podpisaniem umowy. Trudno jednoznacznie określić procent prowizji, bo każda kancelaria ustala go indywidualnie w zależności od wkładu pracy.

Rozliczenie z klientem – powinno zawsze następować terminowo. Dobre kancelarie wiedzą o tym, że opóźnienia w rozliczeniach będą działać wyłącznie na niekorzyść i zły wizerunek firmy. Terminowe rozliczenia to absolutna podstawa.

Firma odszkodowawcza ponadto dba o:

Kontakt z klientem – godna polecenia kancelaria odszkodowawcza informuje klienta o każdym etapie sprawy. Wszelkie ruchy powinny być z klientem konsultowane i wprowadzane za jego zgodą. Jeśli prawnicy uznają, że korzystniejsze dla klienta będzie podpisanie ugody aniżeli pójście ze sprawą do sądu – powinni przekonać klienta i pod żadnym pozorem nie podpisywać ugody bez zgody klienta.

Pozyskiwanie klientów – kancelaria odszkodowawcza, jak i każda inna firma musi pozyskiwać klientów. Ponieważ charakterystyka prowadzonych spraw jest dość „delikatna”, przedstawiciel kancelarii powinien wykazywać się szczególną ostrożnością i wyczuciem. Rozmowa z potencjalnymi klientami nie powinna odbywać się jeszcze w szpitalu. Szczególną delikatnością należy wykazywać się podczas rozmów z rodziną zmarłego w wypadku.

Jasna strona formalna – klient czytając umowę powinien mieć pełną jasność działań kosztów jakie poniesie za usługi kancelarii. Umowa powinna być klarowna a wszelkie wątpliwości rozwiane. Jeśli poszkodowany wie na czym stoi – od podstaw współpracy ma poczucie bezpieczeństwa.

Wszystkimi powyższymi zasadami kieruje się firma Mediator, dzięki czemu z powodzenie funkcjonuje na rynku już od 2003 roku. 6 tysięcy poprowadzonych spraw to ogromne doświadczenie, które daje gwarancję profesjonalizmu

RODO. Polityka bezpieczeństwa danych
w Kancelarii Mediator