Pozostaw nam swoje dane. Skontaktujemy się z Tobą
Proszę o telefon w godzinach:
Wyślij
Aktualności
30 cze

Firmy odzyskujące odszkodowania – przejrzystość i uczciwość działań

Firmy odzyskujące odszkodowania – przejrzystość i uczciwość działań

W Polsce obecnie istnieje kilkaset firm i kancelarii zajmujących się pomocą osobom poszkodowanym w odzyskaniu należnych odszkodowań. Niektóre z tych podmiotów specjalizują się wyłącznie w egzekwowaniu odszkodowań, inne - rozszerzają swoje działania o szersze aspekty. W tej chwili działalność firm ściągających odszkodowania przestaje już wzbudzać wątpliwości w szerszej opinii publicznej. Jakimi priorytetami powinny kierować się uczciwe kancelarie odszkodowawcze, aby zwiększać poziom zaufania społecznego?

Skąd wzięły się wątpliwości dotyczące działań firm odszkodowawczych?

Kilkanaście lat temu, większość istniejących i obecnie nieźle funkcjonujących kancelarii dopiero zaczynało działalność na rynku usług odszkodowawczych. Kancelarie, którym udało się stworzyć przejrzysty kodeks etyczny, do dziś doskonale radzą sobie w branży. Problemem jednak okazały się te firmy zajmujące się odszkodowaniami, które nie do końca w uczciwy sposób prowadziły sprawy swoich klientów. Wątpliwości wzbudzały przede wszystkim praktyki dotyczące pozyskiwania nowych klientów oraz działania wbrew interesowi klientów np. szybkie podpisywanie ugody w imieniu poszkodowanych lub zbyt wysokie prowizje. To te sprawy najszerzej opisywane były w mediach i w znacznym stopniu zaczęły rzutować na opinie o całej branży. Brak regulacji dotyczących działalności kancelarii odszkodowawczych doprowadziło do występowania nieprawidłowości.

Rynek zaczął się klarować, nawet były propozycje regulacji tego rynku, lecz prawdziwą rewolucję spowodowała pandemia. Czy wszystkie kancelarie odszkodowawcze sobie poradziły z tym problemem ? Niestety nie - wiele z rynku zniknęło. Docieranie do klientów i obsługa stała się trudniejsza. Na przeciw temu Mediator oferuje obecnie System Obsługi Zdalnej (SOZ). Pozwala na zdalną, bezpieczną analizę sprawy i zawarcie umowy na odległość. Wykorzystywane są współczesne - ale znane - techniczne rozwiązania: internet, telefon, skanowanie dokumentacji, zdalne złożenie roszczenia do ubezpieczyciela, które to w przeszłości nie spełniały takiej roli jak obecnie.

 

Jak dobrze wybrać firmę odzyskującą odszkodowania?

 

Doświadczenie – warto wybrać firmę, która doskonale zna rynek usług odszkodowawczych i ma udokumentowane sukcesy na tym gruncie. Jeśli sprawa dotyczy np. błędu medycznego, upewnij się, że firma, którą wybrałeś ma doświadczenie w tego rodzaju sprawach i z powodzeniem poprowadziła już co najmniej kilka z nich. Ważnym elementem obsługi klienta jest, aby kancelaria oferowała obsługę w 2 lub nawet w 3 etapach:
- roszczenie poparte dokumentacją i orzecznictwem,
- odwołanie od decyzji, czyli reklamacja,
- ewentualnie proces sądowy (najlepiej etatowymi pełnomocnikami procesowymi).  

Analiza sprawy – większość ugruntowanych na rynku kancelarii oferuje bezpłatną analizę sprawy na podstawie której dowiesz się czy są podstawy do roszczeń oraz na jaką kwotę odszkodowania możesz liczyć.

Czytelność umowy – to jeden z najważniejszych aspektów, na które powinieneś zwrócić uwagę. Umowa powinna być dla Ciebie jasna i czytelna, a każda wątpliwość rozwiana. Przed podpisaniem umowy powinieneś wiedzieć, jaka prowizja zostanie pobrana po wyegzekwowaniu należnego odszkodowania. Poproś o wzór umowy, zanim ją podpiszesz.

Trafianie do klientów – w tym względzie obecnie sytuacja się zmienia i coraz więcej poszkodowanych zgłasza się do poleconych lub odnalezionych w internecie kancelarii odszkodowawczych. Nie zmienia to faktu, że kancelarie odszkodowawcze nadal pozyskują klientów w tzw. terenie. Zwróć uwagę na metody. Najczęściej są to sprawy wymagające taktu i delikatności. Jeśli przedstawiciel zbyt bardzo naciska – może być to negatywny sygnał o całej działalności firmy. Przedstawicielowi firmy odszkodowawczej, którego funkcja ogranicza się wyłącznie do bycia agentem pozyskującym klienta – trzeba podziękować.

Terminowość rozliczeń – pieniądze powinny wpłynąć na konto klienta w terminie określonym w umowie po uzyskaniu odszkodowania lub po dniu wygrania sprawy. Przeciąganie wypłat to zły sygnał dla klienta. Wiele jest metod na zebranie opinii o kancelarii - warto z tego skorzystać.

Pełen zakres usług – upewnij się, że kancelaria z którą chcesz podjąć współpracę ma uprawnienia do reprezentowania Cię przed sądem. Droga do odszkodowania nie musi kończyć się w sądzie, jednak ta droga powinna zostać otwarta w razie problemów z uzyskaniem adekwatnej kwoty odszkodowania. Pamiętaj, że zawieranie ugód zamyka definitywnie dalszą drogę sądową. Ważne aby kancelaria oferowała pełen zakres usług odszkodowawczych.

Kontakt z klientem – poszkodowany powinien mieć dostęp do informacji o wszelkich kolejnych etapach sprawy. Kontakt z klientem to nie tylko kwestia dobrego obyczaju, ale także interesu poszkodowanego.

Rynek usług odszkodowawczych zmienia się na lepsze. Klienci coraz częściej w zaufaniu powierzają swoje sprawy profesjonalnym kancelariom odszkodowawczym. Kancelaria Mediator zauważa, że nastawienie klientów do tego typu usług z każdym rokiem się zmienia. Wydaje się, że już za kilka lat, dzięki samoregulacji rynku, ale tez prawnym regulacjom, poszkodowani bez obaw będą powierzali im swoje sprawy.

Szereg spraw, którymi się zajmują profesjonalne kancelarie, każdego dnia wzbogacają o nowe doświadczenia i umiejętności. Liczne szkolenia wewnętrzne, są nieodzownym warunkiem funkcjonowania tego rynku i poprawy jakości obsługi. Wybieraj doświadczone kancelarie, z udokumentowanym dorobkiem oraz miej wpływ na pełnomocników sądowych, których predyspozycje też niestety w większości spraw nie są wystarczające. Postępuj wg zasady
„płacę i wymagam” , a uzyskasz właściwy efekt działania.

Którą kancelarię odszkodowaczą wybrać ?

Wybór nie jest łatwy, bo firm jest wiele. Niestety tylko nieliczne Kancelarie oferuję profesjonalizm i doświadczenie. Tu w wąskim gronie jest Mediator - działa od 2003r, efektywnie, polubownie i przed sądami. Nasze sprawy to wygrane i często 'poprawiane' po innych z branży odszkodowawczej (sprawy takie oferujemy do wglądu). Zobacz przykładowe sprawy naszych klientów.

Zleć nam wycenę i analizę sprawy. Otrzymasz ją bezpłatnie !

.

RODO. Polityka bezpieczeństwa danych
w Kancelarii Mediator

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.

Akceptuję