Szukaj w serwisie

Nasze sprawy

Wydłużony czas leczenia z powodu błędnej decyzji lekarza

Błędy medyczne
Wydłużony czas leczenia z powodu błędnej decyzji lekarza

80-letnia, cierpiąca na osteoporozę pacjentka złamała rękę, upadając w swojej łazience. Błędnie droga leczenia przysporzyła starszej kobiecie dodatkowych cierpień i doprowadziła do deformacji anatomicznych. W pierwszej decyzji ubezpieczyciel szpitala wypłacił poszkodowanej 9000 złotych. Kancelaria Mediator w porozumieniu z klientką będzie jeszcze odwoływała się od decyzji.

 

Osteoporoza to choroba, która szczególnie dotyka kobiety. W wyniku postępującej choroby, kości 80-letniej pani Marii były coraz bardziej kruche i łamliwe. Podczas wieszania prania w łazience, kobiecie zakręciło się w głowie i upadła na podłogę łamiąc lewą nasadę przedramienia. Przybyły na miejsce wypadku syn kobiety zawiózł matkę na izbę przyjęć. Tam lekarz ortopeda zdiagnozował złamanie jako niestabilne i wykonywał z miejscowym znieczuleniem repozycje złamania i unieruchomił kończynę gipsem. Jak się okazało – przyjęty tok leczenia był błędny. Według przyjętych medycznych standardów lekarz powinien zdecydować o leczeniu operacyjnym, bo taki tryb powinien być zastosowany przy tym rodzaju złamania u pacjentki cierpiącej na osteoporozę. Pacjentka, poprzez źle prowadzone leczenie doznała deformacji kości ramienia. W pierwszej decyzji ubezpieczyciela uznano w tym zakresie winę i zaniedbanie lekarzy.

 

Powróc ze szpitala

Po powrocie ze szpitala kobieta zdana była na pomoc syna. Mąż pacjentki już od dawna nie żył, a poszkodowana od lat była słabego zdrowia. Złamanie ręki znacznie pogorszyło jakość życia pacjentki, która w związku ze złamaniem miała problem z wykonywaniem podstawowych czynności. Kobieta po kilku tygodniach zdała sobie sprawę, że przyjęte leczenie musiało być błędne, ponieważ ramię wyglądało zdecydowanie inaczej, niż powinno. Syn poszkodowanej namówił kobietę do ubiegania się o odszkodowanie za pośrednictwem firmy odszkodowawczej.

 

Wybór poszkodowanej - Kancelaria Mediator

Kobieta oraz jej syn zostali też uprzedzeni o tym, że błędy medyczne są dość trudnymi do udowodnienia sprawami. Kilkanaście dni zajęło prawnikom kompletowanie dokumentacji. Sporządzono roszczenia. Jednak już pierwsza decyzja ubezpieczyciela szpitala okazała się pozytywna. Ubezpieczyciel przyjął jako zasadny argument, że tryb leczenia spowodował u pacjentki deformację, jednak uznał, że przyjęty tryb leczenia nie wydłużył czasu (prawidłowe leczenie przy osteoporozie trwałoby mniej więcej tyle samo) i uznał, że biorąc pod uwagę wiek pacjentki, uznano 5% uszczerbku na zdrowiu. Kobiecie przyznano 9000 złotych tytułem zadośćuczynienia za doznane krzywdy. Sprawa będzie kontynuowana i zostanie wniesione odwołanie od decyzji, ponieważ przyznana kwota jest zbyt niska w stosunku do doznanych przez pacjentkę krzywd. Sprawa pokazuje także, że prawidłowo i rzetelnie przygotowana dokumentacja jest podstawą do uzyskania adekwatnego odszkodowania nawet w tak trudnych sprawach, jak błędy w diagnozie lekarskiej czy źle poprowadzone leczenie.

 

OPRACOWANIE - MEDIATOR - ODSZKODOWANIA ZA BŁĘDY MEDYCZNE