Szukaj w serwisie

Nasze sprawy

Ubezpieczyciel placówki medycznej odmawia przyjęcia odpowiedzialności za wypadek starszej pacjentki

Odszkodowania przed sądami - nasze wyroki
Ubezpieczyciel placówki medycznej odmawia przyjęcia odpowiedzialności za wypadek starszej pacjentki

Wypadek w szpitalu

77-letnia, nie do końca sprawna kobieta, w wyniku zaniedbania personelu szpitala ulega wypadkowi i doznaje poważnego złamania uda. Schorowana kobieta traci jakąkolwiek sprawność – włącznie z brakiem możliwości wstania z łóżka. Ubezpieczyciel szpitala odmawia wypłaty odszkodowania i sprawa ostatecznie trafia przed sąd. Poznajcie tę historię oraz decyzję sądu.

Niezabezpieczenie łózka pomimo próśb rodziny

Kobieta już od wielu lat nie cieszyła się dobrym zdrowiem. Przeszła w sumie trzy udary, przy czym ostatni z nich spowodował poważny niedowład prawe strony. Po kilkutygodniowej rehabilitacji szpitalnej, stan poszkodowanej uległ poprawie i została wypisana do domu. Kobieta nie była w pełni sprawna, ale z pomocą tzw. balkonika mogła poruszać się na niewielkich odległościach. Po kilku tygodniach po powrocie ze szpitala, kobieta została przyjęta ponownie z powodu dolegliwości związanych z biodrem. Lekarze zalecili operację. Kobieta ze względu na ból była bardzo niespokojna po operacji. Rodzina kobiety prosiła personel o założenie dookoła łóżka odpowiednich barierek, które uniemożliwiłyby wypadnięcie pacjentki z łóżka. Kobieta wymagała wielokrotnych zmian pozycji. Po dwóch dniach od operacji kobieta wypadła z łóżka i doznała złamanie przezkrętarzowego uda. Po rozpoznaniu złamania kobieta została przewieziona do innego szpitala gdzie wykonano operację złamania z zastosowaniem materiałów zespalających. Po operacji kobieta stała się osobą całkowicie niesprawną, wymagającą niemal całodobowej opieki. Organizm 77-letniej osoby, szczególnie po przebytych tylu chorobach ma małe szanse na pełną efektowność rehabilitacji powrót do zdrowia.

Sąd przychyla się do roszczenia

Córka i syn kobiety byli bardzo zdenerwowani na wieść o wypadku mamy. Tym bardziej, że niejednokrotnie zwracali się do personelu o założenie barierek. Po 3 miesiącach od zdarzenia zdecydowali, że będą ubiegać się o odszkodowanie. O pomoc prawną poprosili naszą kancelarię – nie chcieli zajmować się sprawą w pojedynkę bo zdawali sobie sprawę jak trudno jest wygrać z placówką medyczną.

Niestety, w drodze polubownej nie udało się uzyskać odszkodowania. Ubezpieczyciel twierdził, że rodzina nie prosiła o założenie barierek a personel szpitala, że nie było konieczności zakładania ich. Sprawa trafiła do sądu. Sąd uznał, ze założenia ubezpieczyciela są błędne, ponieważ placówka medyczna ma obowiązek także zapewnić pacjentowi maksimum bezpieczeństwa. Sąd dopatrzył się winy personelu przez zaniechanie działań, które zapewniłyby kobiecie pełne bezpieczeństwo. Wyrokiem sądu ubezpieczyciel, zgodnie z roszczeniem, musiał wypłacić na rzecz poszkodowanej 30 000 złotych tytułem zadośćuczynienia za doznane krzywdy wraz z odsetkami w kwocie 6923,22 złotych.

 

Opracowanie - MEDIATOR